Storingen zijn op zichzelf al niet prettig maar ze lijken ook nog eens op te treden op de momenten dat je er het meest last van hebt. De wet van Murphy zeg maar. Om zo snel mogelijk op eventuele storingen te kunnen reageren, gebruikt CommITment automatische alarmering.

ActiveSense

Met ActiveSense monitoren wij real-time onze eigen systemen èn die van onze klanten. En dat is handig want zo kunnen wij direct zien wat de status is van de IT-omgevingen die wij als CommITment in beheer hebben en direct ingrijpen wanneer dat nodig is. Zo kunnen we met ActiveSense o.a. de netwerkeigenschappen van de in het netwerk opgenomen apparaten in de gaten houden, evenals de verbindingen, koppelingen, actieve gebruikers, het licentiegebruik, de temperatuur in de serverruimte en de belasting van het netwerk. En ook de dataverbindingen naar externe locaties en onze Clouddiensten monitoren we met ActiveSense.

Aanvulling op ActiveSense

Voor ons is dat op zich niets nieuws want ActiveSense gebruiken we al ruim vijf jaar. Wat wel nieuw is, is dat onze consultants in het veld automatisch via hun smartphone worden geïnformeerd wanneer er een storing optreedt. In het geval dat er zich een calamiteit voordoet, wordt de dienstdoende engineer door het calamiteitensysteem gebeld en krijgt hij direct te horen wat er aan de hand is. Een mooie aanvulling op ActiveSense die ervoor zorgt dat onze consultants geen extra systemen in de gaten hoeven te houden en nog sneller geïnformeerd worden wanneer er zich een storing voordoet.

Groeiend aantal 24/7 SLC’s

Door het groeiende aantal 24/7 SLC (Service Level CommITment) afspraken met onze klanten, werd de noodzaak om onze consultants sneller te informeren over eventuele storingen steeds groter. Zeker daar waar het de nachtelijke uren betreft, je niet op de ActiveSense monitoren kan kijken en je niet op het “piep-systeem” van de klant wilt vertrouwen. Met onze nieuwe storingsalarmering is dat nu een feit.

Hoe werkt automatische storingsalarmering?

De beschikbaarheid van onze IT-systemen en die van onze klanten, monitoren we op basis van ActiveSense monitoring. En door deze te koppelen met het mobiele netwerk en het dienstrooster van onze medewerkers zijn we in staat om onze consultants automatisch te informeren wanneer er een storing optreedt.

Wouter Keus, Partner en Product Developer bij CommITment “Wij zijn een relatief kleine IT-dienstverlener en dat dwingt ons slimmer te zijn dan onze grotere concurrenten. Door continu state-of-the-art hard- en software te gebruiken en deze te finetunen, zijn wij als CommITment in staat betrouwbare en hoogwaardige dienstverlening aan te bieden. Met deze nieuwe toevoeging aan ons servicepakket gaan we hierin weer een stapje verder”.

Meer informatie

Wil je meer weten over ActiveSense, onze automatische alarmering of CommITment in het algemeen, neem dan gerust contact met ons op 030-2760349.

 

CommITment werkt o.a. voor

 

 

Share This